W Tarnowie miało miejsce poważne oszustwo telefoniczne, w wyniku którego mieszkańcy stracili łącznie 65 tysięcy złotych. Sprawcy, podszywając się pod pracowników banku, manipulowali ofiarami, aby doprowadzić do przekazania środków pieniężnych. Policja prowadzi intensywne śledztwo mające na celu zidentyfikowanie sprawców oraz ustalenie szczegółów dotyczących tego incydentu.
Incydent miał miejsce 29 lipca 2025 roku, kiedy to pokrzywdzony był w swoim domu. Otrzymał telefon od mężczyzny, który podawał się za pracownika działu technicznego banku i informował o rzekomej próbie podejrzanej transakcji. Oszust wskazał miejscowość oddaloną od miejsca zamieszkania ofiary oraz przekazał konieczność wysłania protokołu reklamacyjnego na wskazany adres e-mail.
Wkrótce po pierwszej rozmowie, skontaktowała się z ofiarą druga osoba, również podająca się za pracownika banku. Rozmowę kontynuowała żona pokrzywdzonego, która zajmuje się finansami domowymi. Po zapewnieniach sprawcy, że konieczne jest przelanie środków na tzw. konto awaryjne, kobieta dokonała dwóch przelewów – na sumę 40 tysięcy i 25 tysięcy złotych. Dopiero po powrocie syn pokrzywdzonych zorientował się, że doszło do oszustwa, a pracownicy banku potwierdzili, że nie było żadnego zagrożenia dla ich konta. Sprawa została zgłoszona na policję, która obecnie prowadzi postępowanie w celu wyjaśnienia wszystkich okoliczności tego oszustwa.
Źródło: Policja Tarnów
Oceń: Oszustwo telefoniczne w Tarnowie – mieszkańcy stracili 65 tysięcy złotych
Zobacz Także