PZU oraz Policja rozpoczęli ogólnopolską kampanię „Mistrzu, zwolnij”, która ma na celu podniesienie świadomości kierowców na temat bezpieczeństwa na drogach. Kampania jest kontynuacją wcześniejszej akcji „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” i ma za zadanie zmniejszenie liczby wypadków drogowych. Dotkliwe statystyki z poprzednich lat, wskazujące na wysoką liczbę ofiar śmiertelnych na polskich drogach, były głównym impulsem do zainicjowania tego przedsięwzięcia.
W ciągu ostatniej dekady w Polsce zginęło blisko 25 tysięcy osób w wypadkach drogowych, co podkreśla potrzebę działań prewencyjnych. W 2024 roku Policja odnotowała ponad 21 tysięcy wypadków oraz niemal 1,9 tysiąca ofiar śmiertelnych. W kontekście tych alarmujących danych, kampania „Mistrzu, zwolnij” ma na celu nie tylko edukację, ale również inspirację kierowców do zmiany postaw za kierownicą. Zmniejszenie liczby przekroczeń prędkości oraz ryzykownych manewrów to kluczowe cele tej inicjatywy.
Kampania PZU jest szeroko zakrojona i obejmuje liczne działania, w tym dystrybucję miliona naklejek z hasłem „Mistrzu, zwolnij”. Policjanci w trakcie kontroli drogowych będą wręczać naklejki, by edukować kierowców na temat odpowiedzialnej jazdy. Dodatkowo, w całej Polsce pojawią się billboardy oraz specjalnie oznakowane samochody, które będą jeździć z dozwoloną prędkością, aby skłonić kierowców do refleksji nad swoimi nawykami za kierownicą. Kampania potrwa do końca września i ma na celu wdrożenie kultury bezpieczeństwa na polskich drogach.
Źródło: Policja Tarnów
Oceń: Nowa kampania społeczna „Mistrzu, zwolnij” ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także




